...Tondy Muchy

08.02.2012 20:41

 

1.Jak trávil dlouhou zimu Antonín Mucha z týmu jezdce Jirky Sedláčka?

 

Letošní opravdu dlouhou zimu jsem prožil v nedobrém stavu! Hlavní starost jsem měl s vážně nemocným tatínkem a to mě často sráželo až na dno. Také jsemsevzpamatovával z organizování závodu KW Berg-Trophy ve Šternberku, kdy jsem věnoval osm dlouhých měsíců práce, aby vše bylo co možná nejlépe připraveno! Po skončení závodu jsem zanevřel na motoristický sport a byl vážně rozhodnut ukončitsevšemi aktivitami!

 

 

2.Je pár dní před začátkem sezóny a nabízíseotázka.Je vůz BMW M3 E 36 SŠ 10 připraven vyrazit na kopce?

Jirka Sedláček, jezdec a majitel teamu Sedláček-Motorsport po loňské nepříliš povedené sezóně, kdy maličkosti připravili horké chvilky celému teamu a hlavně samotnému Jirkovi, rozhodl rázně o strategii prací v zimní přestávce! Hlavní nedostatky byly odstraněny již do konce roku 2009. Upravilasepodstatně zádní část BMW, abysedosáhlo většího přítlaku na záď. Další zlepšení bude ve spolehlivosti motoru. Dásetedy konstatovat, že Jirkovo BMW je připraveno velmi dobře a doufáme, že první závody ukáží správnost všeho snažení!

 

 

 3.Minulý víkend jste testovaly na autodromu v Brně.Jaké máš postřehy,co si odnášíš z testování?

 

Minulá neděle na Masarykově autodromu v Brně, kdy Jirkovo BMW prošlo hladce technickou kontrolou pro rok 2010, nebyla určena k jízdním zkouškám, protože BMW je striktně v základním nastavení pro závody do vrchu a tudíž by jízdy nebyly vůbec směrodatné! Testování proběhne jinou formou a to na motorové brzdě! Depo a prostory autodromu jsem prosmejčil zodpovědně a čekal jsem více teamů a jezdců! Zřejmě nastala situace s velkým odlivem jezdů do jiných typů závodu, kdesekonají technické prohlídky při samotných závodech apod. Také je hodně techniky ještě nepřipraveno, takže mnoho jezdcůsebude objevovat postupně! Hodně jezdců skončilo a budou nám všem chybět…např slečna Kamila Stará!

 

 

 

 4.Jirka plánuje jezdit jako domácí závody,tak i zahraniční kopce.Můžeš nám přiblížit jeho program a kopce na kteréseobzvlášť těšíte?

 

Plány Jirky Sedláčka na letošní rok jsou střídmé, pojede jen několik vybraných závodu v seriálu MMČR a MČR, také v seriálu Berg-Cupsebude pečlivě vybírat trať, kdesebude startovat. Pokud bude finanční situace příznivá, tak chce Jirka startovat alespoň ve čtyřech závodech ME! Samozřejmostí je start na domácím Ecce Homo, dále na Pezinskej Babe, výborný je taky závod na Laudoně! Také Slovenská Dobšiná patří mezi Jirkovy oblíbené závody a v neposlední řadě i Násedlovický Kopec je pěkný závod!

 

 

5.Sezóna ještě nezačala a už máme v seriálu zrušené tři závody(Pezinská Baba,Vrbno pod Pradědem a Bánovce…).Jaký

 pocit máš z toho Ty?

 

To, že odpadávají závody, jak mouchy v zimě je špatné! Krize je ještě v plném průběhu a tak nezazlíváme pořadatelům, že nejsou schopni závody uspořádat! Motoristický sport je na okraji pozornosti sponzorů, také medializace je velmi chabá a pokud nejde opravdu o světová jezdecká nebo evropská jména, tak je motosport záležitostí už jen čirého fandovství, podpořeného jen osobním sebeobětováním za velmi svízelných podmínek. Do mnoha sportů tečou tak nepředstavitelné finanční částky, následné výsledky jsou ovšem zcela žalostné a mnohdy za hranicí chápání, to nemluvím ani o aférách atd! Pokud si uvědomíme, co všechno zlaté české a také slovenské ruce a mozky dovedou vymyslet a následně vytvořit, a také to, že výsledky v mnoha motoristických disciplínách jsou na tak malé země fantastické. Hluboce a upřímně všechny jezdce a teamy obdivuji a držím jim palce!

 

6.Jaký vztah máš ke značkám Lancia a Alfa Romeo?

 

Můj, zcela osobní vztah ke značkám Lancia a Alfa Romeo, je vztah srdíčkovej a to nejen tím, že Itálii mám rád! Pracovní stáž v této zemi mi dala možnost dostatečně poznat výborné lidi a jejich národní hrdost ke značkám Lancia a Alfa Romeo! Takoví lidé jako Mirek Matějka a jeho team bysestal modlou a obdivovanou ikonou v Itálii! To není mazání medu kolem úst, to je konstatování faktu! Jsem velice rád, že jsem měl možnost team MM a samotného Mirka poznat a jsem Váš fanda!!!!!!!

 

7.Myslíš,že by jsi dokázal přesvědčit i Jirku aby přesedlal do nějakého italského vozu?

 

Vím, že Jirka Sedláček je skalní Bawořáčník a netuším, jak by dal předělat na italská auta! Jeho závodnická kariéra je celou dobu spojenaseznačkou BMW, jeho nejlepší výsledky, kdysestal 3x více mistrem ČR v kategorii veteránů s BMW 2002 jsou obdivuhodné! Vždy si svá auta stavěl sám, což dokazuje, že je mu značka BMW celoživotní chloubou a láskou!

 

 

9.Jak by si v krátkosti ohodnotil úroveň seriálu Liqui Moly Berg cup?

 

Seriál Kw Berg-Trophy jsem osobně poznal před třemi roky, byl jsem nadšen atmosférou a přátelským prostředím! Je to opravdu o mnoha skvělých lidech v čeleseStandou Firtlem, kteří tento seriál dostali na výbornou úroveň! Takže, letošní změna názvu na Liqui Moly Berg-Cup je pro mě dostatečná záruka, že kvalita je ustálená a závody budou opět hodnotné a to jak po organizační stránce, tak i v neposlední řadě o lidech, kteří jsou schopni vytvořit kamarádské prostředí!! Přeji jménem Jirky Sedláčka a jeho celého teamu seriálu Liqui Moly Berg-Cupu vydařenou a bezproblémovou sezónu 2010!

 

 10.Co by si vzkázal fanouškům nakonec?

 

Fandům všech motoristických disciplín přeji hodně dobrých závodů, skvělé zážitky a věřte mi prosím, že bez diváků a fandou nejsou závody to správné! Jirka Sedláček jezdí nejen pro svoji radost ale i pro početné fandy, a tak máme i Fun club v Košících na Slovensku! Věřím, žesemnohé zlepší a motorsport v Čechách a na Slovensku je velice kvalitní podívaná pro naše početné a kvalifikované fanoušky! Těšímesena Vás,jsmejedna velká rodina motoristů!!!!! 

 

 

Srdečně Ti děkujeme za poskytnutý rozhovor,

za Mmotorsport

 Štefan Polčan