...Romana Krejčího

08.02.2012 20:33

 

Jak se Roman Krejčí těší na sezonu 2010 a jsou nějaké novinky, o kterých ví a může nám je prozradit?
 
Jsem zvědavý, jestli dojde ke zlepšení situace jak v MMČR, tak i v Evropě. Chtělo by to novou krev, rozšířit startovní pole. A novinky? Ty o kterých vím jsou asi všeobecně známé, někdo ještě nemá plány uzavřené. Snad jen informace, že Lionel Regal pojede pouze domácí mistrovství s F3000, Evropu nepojede.
 
Jak vnímáš českou scénu závodů do vrchu a co říkáš na počet různých seriálů a jejich úroveň?
 
U nás je ta situace na kopcích dost zvláštní.. Uvítal bych méně šampionátů a větší počet jezdců. Myslím, že naše MMČR je raritou v Evropě, kde každý druhý vůz bude F3000a zároveň v něm jede nejméně aut v Evropě. To přeháním, ale je to kuriózní, že jede tak málo jezdců, přitom s tak drahou technikou. Úroveň máme dobrou, i v ostatních šampionátech mimo MMČR, ale někdy to vypadá, že se v MMČR vytratila radost z jízdy, nadšení a zůstala jen touha po titulech. Prostě tam chybí ti, co přijeli závodit a bavit se, nikoliv jen vítězit, Toto je zase vidět třeba v Berg Trophy, snad to tam hochům vydrží a nenechají se ničím odradit.
 
Kdo je pro Vás favorit v nadcházející sezoně Mistrovství Evropy a v MMČR v celkovém pořadí?
 
V Evropě to záleží na tom, jestli ji pojede Simone Faggioli nebo ne :) Pokud ano, věřím, že obhájí titul. Jinak bych to tipoval na Fausto Bormoliniho. Ale překvapit mohou i někteří naši jezdci, co pojedou s novou silnější technikou. Myslím na Milana Svobodu a xxx (možná ještě veřejné tajemství...?) V republice bych hledal favorita mezi jezdci jako je Beneš, Krajčí, Krámský či Svoboda. Kdybych měl říct jednoho, byl by to jen rychlý tip - Beneš.
 
V této sezoně se objeví na našich kopcích další F3000, co od toho Ty sám očekáváš?
 
Bude hodně F3000, jak jsem říkal, až nezvykle moc na to kolik uvidíme aut. Jsou to příliš rychlá auta, budu jen doufat, že to nedopadne nějak smutně. Je jasné, že každý vyhrát nemůže a mám nějak obavu, že většina z těch co pojedou, budou chtít brát jen první místa, a to prostě nejde... Ale když to bude OK, může to být velmi zajímavá sezóna. Osobně si ale myslím, že výkonnostní limit pro kopce měl být mezi formulemi dvoulitr a třílitrové pouze někdejší CN...
 
Vrátím se k situaci na českých kopcích. Romane, je podle Tebe způsob, jak přilákat jezdce zpět do seriálu MMČR? 
 
Těžko přilákat zpět jezdce do MMČR. Myslím, že třeba v Berg Trophy panuje celkově přátelštější atmosféra, takový větší poklid a daleko méně byrokracie a poplatků. Osobně vidím řešení oba šampionáty spojit, ale k tomu nedozrála situace a těžko říct, jestli se tak někdy stane. Navíc mám trochu obavy o vstřícnost domácí vrchařské autority, tedy autoklubu.
 
Naším hlavním koníčkem a náplní je zviditelnění vozů Lancia a Alfa Romeo na amatérské úrovni, jak Ty sám vnímáš tyto vozy, přesněji, co pro Tebe znamená když se řekne Lancia Delta integrale a nebo Alfa Romeo 155 GTA?
 
Lancia a Alfa Romeo byly vždy synonymem italského závodnického umění. Obě značky prosluly také svým Martini "oblečením". Přiznám se, že se mi pod kůži nejvíce dostal typ Lancia Beta Monte Carlo Turbo. Úžasná byla Lancia 037 a pak Delta Integrale skupiny B. Alfu Romeo 155 mám spojenou s DTM, tak jako stále s těmito vozy startují Italové na kopcích. Je to super, že se zviditelňují tyto značky, které ke sportu vždy patřily a zpestřují startovní pole.
 
A na závěr jedna osobní. Bez čeho si Roman Krejčí neumí představit svůj život:-)?
 
Těžká otázka :) Těch věcí je strašně moc co k životu potřebuji. Ale když se mne ptá někdo z oblasti motorsportu, tak si neumím představit, že by na závodech přestaly jezdit sportovní prototypy :) Tedy jednak placky na kopcích, ale taky speciály Le Mans na okruzích..
 
Srdečně Ti děkujeme za rozhovor
za MMotorsport Štefan Polčan a Miroslav Matějka