...Mirka Matějky

08.02.2012 20:45

 

...Mirka Matějky

Dne 12.3.2011 vzniklo z myšlenky Mirka obč.sdružení pod názvem Mmotorsport. Při této příležitostijsmenašemu jezdci položili pár otázek.

 

                                             

 

Jak hodnotíš sezónu 2010?

 

Sezona 2010 byla pro nás tak trochu revoluční. Především proto, že jsemserozhodl přestavět Lancii Deltu integrale na čistokrevný závodní vůz. Protože, jsem ji přivezl domů nepojízdnou v polorozebraném stavu, stálo nás to spoustu práce i prostředků. Musím tu vyzvednout spolupráci a pomoc kamarádů, bez kterýchseto dělat nedá. Především tímto děkuji Petrovi Šilarovi z Horní Čermné, u kterého jsem našel zázemí a potřebnou odbornost. Děkuji také svému týmu za podporu a pomoc. Vrátímseale k sezoně 2010, byl to rok postupné stavby a zdokonalování vozu a také rok poznání, že ne všicni kolem závodů jsou odborníky...

 

2.      Proč jsi si vybral na závodění práve Lancii?

Proč Lancia? Už jako 15letý kluk jsem vnímal Lancii jako značku produkující nejlepší rally vozy na světě. Získala si mě tím, že vždy tak trochu závodila proti všem a přinášela do světa motorsportu nová řešení a konstrukce. Mám na mysli především skupinu „B“ a monstra, kterásev 80´letech proháněla po světových tratích. Šňůru 6 titulů mistra světa v pohárech konstrukterů pro jeden model v letech 87´- 92´ do dnes nikdo nepřekonal a díky čím dál rychlejšímu vývoji a změnám pravidel už asi nikdo nepřekoná. I proto jsem vždy toužil mít svou Detu integrale a jednouses ní postavit na start nějakého závodu.

3.     Co si slibuješ od vzniku občanského sdružení?

Občanské sdružení a jeho vznik je dalším logickým krokem ve vývoji našeho teamu, kterýsezaměřuje mimo jiné i na charitu a klademe na ni velký důraz. Jako O.S. Dokážeme našim partnerům nabídnout více možností a záruk. Fanouškům a lidem ochotným pomoci dobré věci zase tímto krokem dáváme najevo, že vše myslíme opravdu vážně , s úmyslem dlohodobé spolupráce s dětským oddělením Orlickoústecké nemocnice, zastoupené p. primářem dr. Luďkem Rybou, kterého tímto zdravím a děkuji mu za přístup k našemu týmu

4.     Co si myslíš o závodech, které sa nejedou pod příslušnou asociaci krajiny ( LMBC, TDC...)?

Cosetýče LMBC, je to dravý seriál s velkým potenciálemserozvíjet a zrovna tento jistou vazbu na FAS má, tudíž je z části oficiálním seriálem FAS i když funguje sám za sebe a hojná účast na závodech a předvedené výkony v jednotlivých třídách jsou určitě nejlepším ukazatelem kvality. Ostatně zvyšujícíseúčast zahraničních jezdců to jen dokazuje. Sámsenechám překvapit, kam až dokáže vystoupat. S TDC nemám osobní zkušenost, nemohu tedy spravedlivě soudit, to snad ani nechci a nenáleží mi to, jen si myslím, že s LMBC nejde srovnávat co do kvality startovního pole. Ale svým způsobem fandím každému, kdo najde odvahu pořádat závody s dobrým bezpečnostním zabezpečením pro jezdce i diváky.

5.     Kolik litrů Martini vypiješ ročně?

Já osobně alkoholu za rok moc nevypiju:-) Určitě ne na litry:-) Martini vnímám spíše jako bojové barvy „A“ továrního teamu Lancie, Alfy Romeo a svého času i Fordu a Porsche. Pokud si ale někdy martini dám, je to Martini dry s olivami a ledem:-)

 

 

 

6.     Tvůj oblíbený závodník resp.vzor ze světa motorsportu?

V motorsportu si vážím spousty lidí... Cosetýče svých dávných vzorů, je to v první řadě Marku Alen a Henri Toivonen – tovární jezdci Lancie. Mám určitě i jiné vzory, cosetýče závodů do vrchu, musím jmenovat Felixe Pailera, Fulvia Giulianiho a Roberta DiGiuseppeho. Z domácích jezdců je to Miloš Beneš, Milan Svoboda a další. Fandím všem kdo najdou odvahusepostavit na start a těm kdo jsou schopni a ochotni tomuto krásnému sportu obětovat čas a prostředky.

7.     Které věci v oblasti motorsportu konkrétně ZAV by si chtěl zlepšit,kdyby to bylo v Tvých silách?

Nevím jestli mi náleží až tak hodnotit závody do vrchu, ale pokud mám říct svůj názor, byla by to tolikrát zmiňovaná bezpečnost. Apeloval bych především na zdravý rozum lidí závody pořádající i závody sledující. Ne vždy stačí mít podepsaný papír od několika zodpovědných lidí k tomu, abysezabránilo neštěstí.

8.     Tvé plány pro sezónu 2011?

V tomto roce bych chtěl především dokončit stavbu delty na úroveň konkurenceschopného vozu pro třídu H1 +2000 pro seriál LMBC a do budoucna pro E1H ČMP v rámci MMČR. Mým dalším postupným snem je účast na závodě v Ústí nad Orlicí

9.     Jakseřekne italsky:Dejte mi něco k jídlu,nebo umřu?

Italsky toho moc neumím, mám dobrého kamaráda, souseda z dětsví, který strávil v Itálii pracovně několik let isesvou partnerkou. V případě potřeby bych to řešil přes něj:-) Pokud by ovšem byl hlad už na takovém stupni, že by to nesneslo odkladu, využil bych rukou i nohou, abych tento problém vyřešil:-)

10. Co by si popřál jezdcům, organizátorům, fanouškům do nadcházejíci sezóny?

Organizátorům přeji co největší počet startujících a co nejméně problémůsezajištěním závodů. Jezdcům přeji co nejlepší výsledky a hlavně po každém závodě klidný návrat domů, a fanouškům co nejlepší podívanou a co nejvíce zážitků, který tento krásný sport přináší

 

Děkuji za poskytnutý rozhovor a za celý team Ti přeji hodně úspěchů v sezóně 2011 a nejen v ní.Celý team stojí za Tebou a bude Ti držet palce abyseTi splnilo to co jsi si přál.

 

Za Mmotorsport Štefan alias Maxx