...Milana Svobody

08.02.2012 20:32

 

Milan ,který získal titul absolutního mistra MMČR pro rok 2010 poskytnul našemu týmu exluzívní rozhovor.Milan Svoboda má obrovské charisma a je velice oblíbený jak mezi jezdci,tak i v poli fanoušků.O to víc si ceníme,že nám byl ochotný věnovat svůj drahocenný čas a podělit se s námi o své pocity,zkušenosti a plány.
 
 
 
1.Ako hodnotíte sezónu 2010?
Pro mne byla sezona 2010 dost smolná, nedařilo se mi vůbec na evropských závodech a velmi silně jsem bojoval s technikou. První sezona s F3000 byla poznamenána nezkušeností mojí i mých mechaniků, takže na Rechbergu velký problém s brzdami, v Portugalsku špatně nastavený podvozek, v Itálii technický problém se řízením a následná nehoda, na Babě jezdecká chyba když už jsem si v chorvatském Buzetu myslel, že je vše za mnou a po první jízdě jsem byl s velkým náskokem první, přišla další rána v podobě prasklé poloosy ve druhé opakované jízdě.... Pravdou je, že závody MMČR oproti tomu vycházely na výbornou, v Ústí český traťový rekord, na Dobšiné jsem i k mému velkému překvapení vyhrál první závod v sobotu na vodě a když bylo v neděli sucho a já nenastoupil do prvního tréninku, soupeři nechápaly moji taktiku. Ale ona vlastně žádná nebyla, potřeboval jsem jezdit a trénovat, ale bohužel jsem se špatně domluvil s mechanikem a před startem druhého tréninku jsme zjistili, že máme málo benzínu a tak jsem raději nejel.... V první závodní jízdě vyhrál Jaro Krajčí a ve druhé jsem mu to vrátil a ještě něco málo přidal. Krásný závod. Na konci sezony jsme hodně pracovali na podvozku a tak jsem měl velkou radost, když se podařilo vyhrát oba závěrečné závody na Laudonu a po 4 letech získat opět titul Absolutního mistra, kterého si nesmírně vážím, když si uvědomím velmi velký počet vynikajících jezdců s F3000 (Krámský, Nevěřil, Beneš, Krajči, Janík).
 
 2. Prípravy a plány na sezónu 2011, nejaké novinky, atď.
V současné době připravujeme několik aut. Já pojedu stejně tak jak v loňské sezoně s F3000 a chtěl bych se zúčastnit kompletního seriálu FIA EUROPEAN HILL CLIMB CHALLENGE a části MMČR společně s mým týmovým kolegou Luborem Novým na Dallaře JSC 302 (moje předloňské auto), pro KWBC připravujeme vozidlo BRC CM 02 s litrovým motorem SUZUKI a pro naši mládež (mého 6-ti letého syna Lukáše a Luborova syna Mikuláše) připravujeme Racer Buggy do MČR v autocrossu. A při té příležitosti se svezu pár závodů u Romana Kalvody ve třídě Kartcrossu... Na to se moc těším...
 
3. Ktorá trať vrátane európskych Vám je najviac sympatická, na ktorej sa Vám ide najlepšie a naopak.
 
 Mám rád všechny závody, kde je příjemná atmosféra, dobří piloti, dobří organizátoři... Charakterem trati mi vyhovuje Baba, Ústí nad Orlicí, Serra Da Estrella (Portugalsko), Rechberg, Buzet, Dobšiná a samozřejmě moje srdeční záležitost - 17-ti kilometrové Trento-Bondone. Ale v loňském roce jsem zjistil, že kvalitní pořadatel dokáže udělat krásný závod i na zdánlivě úplně hloupý trati - Mickhausen. A opačně na mě působí Švýcarsko a italské Rieti. Sice krásná trať, ale za poslední roky jsem se tam cítil, jako když někomu vadí, že tam závodím....
 
4. Čo si myslíte o pretekoch, ktoré sa nejdú pod príslušnou asociáciou ( LMBC, TDC...)
 Myslím si, že každý si najde tu svoji parketu, kde se bude dobře cítit, kde se mu bude dobře závodit a je jedno, jestli je registrovaný nebo ne. Hlavně že to baví, a že člověk ví, proč to dělá. A pěkný závody dělá hlavně pořadatel, na druhém místě jsou diváci a až na třetím je startovní pole...
 
 5. Nápoj MARTINI, vraví Vám to niečo? :-)
Těžká otázka, přesně vím jak vypadá, ale už si nepamatuji, jak chutná, ale jako přípitek jsem jej určitě pil. Omlouvám se, snad jsem mojí odpovědí nikoho neurazil. Kdyby nebyla půlnoc, určitě bych skočil vedle samošky pro lahvičku a pak si tady mohl zahrát na chytrého....
 
6. Váš názor na autá LANCIA, myslené hlavne pretekárske ( Lancia Delta Integrale,....).
 No tak to jsou krásný auta, jednou bych se v něčem jako má Felix nebo Bruno chtěl svézt, pro začátek by mi možná stačil nějaký rovnější úsek. Když je na závodech příležitost, rád se chodím dívat na start, tyhle auta jsou jak na gumě - brutální starty, to se mi líbí...
 
7. Ako vnímate konkurenciu na kopcoch a aké sú Vaše méty, keďže už titul absolútneho majstra MMČR máte?
 
 Já si žádné mety nedávám, ono když si dá člověk malý cíl a pak jej splní, je z toho jen malá radost a velké cíle znějí "velkohubě". Já se snažím dělat závodění poctivě, jak jen mi čas a peněženka dovolí, ale hlavně se to snažím dělat tak, aby mě to bavilo. Když jsem jezdil s Dallarou, moc závodů jsem absolutně nevyhrál, ale na některých se mi podařilo zajet tak krásné časy, že z toho mám někdy lepší pocit, než z vyhraného závodu. Výsledky na konci celé sezony jsou vždy spojeny i s velkým štěstím a to někdy máte a někdy ne.... Na kopcích je krásný ten kontakt s diváky, když se Vám občas některý úsek podaří dobře projet, pozorný divák to vždy ocení.
 
8. Čo by ste poprial jazdcom, organizátorom, fanúšikom do nasledujúcej sezóny?
 
 Soupeřům i sobě přeji hodně štěstí, krásný auta, dobré motory, skvělé mechaniky a hodně finančních prostředků, aby se nemuseli na nic vymlouvat a mohli mít v hlavě jen závody, dobré organizátory a úžasné fanoušky. Organizátorům přeji,aby měli tu největší podporu firem a úřadů v místě jejich pořádání, aby jim přijelo co nejvíce kvalitních jezdců a zástupy diváků a divákům a fanouškům tohoto krásného sportu přeji, aby je závody a piloti bavili, aby bylo na diváckých místech vždy dostatečné množství stánků s kvalitním závodnickým buřtem a dobrým pivem, aby jim nepršelo, stačí, kdyby někdo zařídil déšť jen na silnici, aby jim moc nesvítilo slunce (kdo se má na ty spálený ksichty dívat),... A všem dohromady přeji, aby si po každém závodě mohli říci - "bylo to super...."
 
 
Milanovi děkujeme za poskytnutý rozhovor a přejeme mu v sezóně 2011 a nejen v ní, hodně zdraví,štěstí a hodně kilometrů bez nehod.
Otázky připravila Monika  a rozhovor zpracoval Štefan alias Maxx