...MarkaRybníčka

08.02.2012 20:44

 

...

Před začátkem sezóny si na naše otázky našel čas i Marek Rybníček,který jezdí v seriály Liqui Moly Berg Cup.Závodník kterýsev roce 2009 stála absolutním vítězem celého seriálu.I v loňské sezóně poutal pozornost na zavodních kopcích.

 

  1. Jak hodnotíš sezónu 2010?

 

Sezóna pro mě byla docela úspěšná z pohledu, že auto zůstalo celé a výsledky nebyly špatné. Chtěl jsem po zisku absolutního vítěze trochu zvolnit a vyzkoušet jinou techniku . Vydalijsmeseale s Davidem na cestu , která byla složitější , než jsem si myslel. EVO X mělo ze začátku hodně dětských nemocí a nefungoval nám správně motor a já jsemsenemohl nějak dostat do tempa a sžítses autem. Přece jen závodím už nějakou dobu a prakticky jsem několik let jezdil s opravdovými závodními speciály bez posilovače brzd ,sesekvenční převodovkou atd a ono stačí jen to, že např. jsem zvyklý brzdit si levou nohou a u auta jako bylo Evo X to prostě nešlo, protože tam byl posilovač brzd a to je takových pár „ Detailů“  , na které si musíte zvyknout a pak to ovlivňuje docela hodně celkové výsledky. Na mokru ale auto fungovalo perfektně a já si s ním velmi dobře rozuměl a třeba ve Vsetíně a v Lanškrouně jsemsevždy dostal do TOP 3. Jinaksenechci vymlouvat jen na auto a znovu opakuji, že to bylo i ve mně. Navíc jsem měl těžkého soupeře Slávu a nebylo jednoduché s ním držet krok. Na Babě mi v sobotu zkolabovala řídící jednotka a sobotní závod jsem bohužel nedokončil a díky tomu jsem nezískal potřebné body, které mi chyběly na konci sezóny.  O tom je bohužel závodění…

  Chtěl bych i tímto poděkovat Davidovi, který udělal pro přípravu auta maximum. Myjsmeauto postavili podle předpisů a za tím si stojím a nechtělijsmeporušovat pravidla. Na druhou stranu to neberu jako nepovedenou sezónu, protože jsem si dobře zazávodil a vyzkoušel si jízdu s poslední Evolucí od Mitsubishi.

 

 

 

2.     2.Přípravy a plány na sezónu 2011, nějaké novinky, apod.

 

Na letošní sezónu jsemserozhodl vrátit do čistokrevného speciálu,sekterým budu moci atakovat absolutní pořadí v seriálu LMBC. Začalijsmestavět prakticky od začátku Mitsubishi Eclipse pro E2SH. Snažímesedostat na celkovou váhu lehce přes 800 Kg a výkon přes 600 PS.  S výkonem bychom  mohli jít i výš, ale budeme používat sekvenční převodovku, diferenciály – v podstatě kompletní transmise z továrních speciálů, kterésezůčastňovaly Mistrovství světa v rally a tam používala továrna podstatně nižší výkon a my chceme, aby auto bylo spolehlivé a neodcházely nám vlivem velmi vysokého výkonu  tyto součástky.

Další auto , které připravujeme je Mitsubishi Lancer EVO VIII, které jsem v loni používal jako tréningové auto.  Auto bylo kompletně rozebrané a bylo osazené rámem s homolací FIA   Custom Cage. Nyní je v lakovně a jakmile dostane nový lak, začneme s jeho kompletací. Auto bude jezdit ve skupině S1 + 2000   4 WD a bude s ním na vybraných závodech jezdit Tomáš Miniberger.

Dálejsmes Davidem zakoupili Radical SR3 a s ním pojedeme vytrvalostní závody na okruzích  a možnáses ním někdo objeví v LMBC 2011

 

 

 

 

3.    3. Která trať ti je nejvíc sympatická, na které sa ti jede nejlíp a naopak, kterou trať nemusíš?

 

Nemám vyloženě nejlepší a nejhorší trať, ale kdesemi dobře závodí je např. Vsetín, Nová  Bystrica, Šternberk, Lanškroun a také domácí Náměšť, ale tam je to pro mě každý rok těžké, protožesena domácí trati snažím vždy zajet co nejlépe a dobřeseprezentovat mým reklamním partnerům a známým.

 

4.     4.Co si myslíš o závodech, které sa nejedou pod příslušnou asociaci krajiny ( LMBC, TDC...)?

Myslím si, že je to dobře, žesetyto závody pořádají, protože dávají možnosti široké veřejnosti, která si tyto závody může vyzkoušet za relativně nízké finanční náklady – například Ford Fiesta CUP v LMBC. Já osobně podporuji seriál LMBC a líbísemi, jak seriál každým rokem roste a zvyšuje svoji úroveň.

 

5.  5. Nápoj MARTINI, říká ti to něco?

Jasně – tento nápoj znám a vybavísemi spojení s legendární LANCII DELTA INTEGRALE v rally.

 

6.    6.Tvůj názor na auta LANCIA, myšleno hlavně závodní ( Lancia Delta Integrale,....).

Asi před 10 roky jsem měl možnostses tímto vozidlem projet a byl to pro mě zážitek. Je to určitě kultovní auto a zaslouží si uznání. I když závodím již roky s Mitsubishi, Lancii Deltu beru jako stále moc pěkné auto. Nemám rád, když někdo řekne , že proti Mitsubishi, nebo Subaru je slabé a pomalé. Musíme brát v úvahu rok výroby Lancie a nesrovnávat  je s o 10 let novějšími čtyřkolami.

 

 

7.    7.Co by si popřál jezdcům, organizátorům, fanouškům do nadcházejíci sezóny?

Jezdcům bych popřál úspěšnou sezónu bez nehod a technických závad, organizátorům hodně trpělivosti a štěstí při porádání závodů a fanouškům, aby jich bylo čím dál víc a abysejim na závodech líbilo a podporovali svojí přítomností naši disciplínu : - )

 

Markovi za rozhovor děkujeme a do nové sezóny mu přejeme hodně úspěchů.

 

Za Mmotorsport Štefan alias Maxx